Reklamačný poriadok
I. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov
1.1. Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č.
250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane
spotrebiteľa“), zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ostatnými všeobecne záväznými
právnymi predpismi Slovenskej republiky.
1.2. Reklamačný poriadok informuje spotrebiteľa (ďalej „Kupujúci“) o podmienkach a
spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „Reklamácia“) vrátane
údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
1.3. Predávajúci je obchodná spoločnosť FASHIONOPTIC Group s.r.o, so sídlom Karpatské
námestie 7770/10, Bratislava 831 06, IČO: 54 457 734, DIČ: 2121680902, zapísaná v
obchodnom registri Bratislava I, vložka číslo 159130/B.
1.4. Kupujúci je subjekt, ktorý s Predávajúcim uzavrel zmluvu o zhotovení veci na zákazku
alebo zmluvu o kúpe tovaru.
II. Zodpovednosť za vady
2.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí Kupujúcim, ako aj za vady,
ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Rovnako zodpovedá za to, že vec
má vlastnosti, ktoré si Kupujúci pri zákazke vymienil.
2.2. Záruka sa nevzťahuje na mechanické poškodenie tovaru Kupujúcim, používanie tovaru v
nezodpovedajúcich, resp. nevhodných podmienkach, neodborné zaobchádzanie,
zanedbanie starostlivosti o tovar, neodbornú montáž, nesprávnu manipuláciu a
používanie tovaru, nesprávne ošetrovanie tovaru, neodbornú inštaláciu.
2.3. Oprávnenie na bezplatnú záručnú opravu zaniká aj v prípade neodbornej montáže,
neodborného uvedenia tovaru do prevádzky, neodbornej manipulácie s tovarom alebo
akéhokoľvek neodborného zásahu do tovaru počas záručnej doby inou ako oprávnenou
osobou. Predávajúci si zároveň vyhradzuje právo nevracať za takýto tovar peniaze a
právo nezameniť ho za iný tovar.
2.4. Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na
uplatnenie záruky podľa predchádzajúceho bodu, bezplatné.
2.5. Záručná doba na nepoužitý tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je stanovená iná záručná
doba pre konkrétny tovar. Záručná doba 24 mesiacov platí pri predaji tovaru na súkromnú
potrebu. Záručná doba v prípade použitého tovaru alebo tovaru predávaného za nižšiu
cenu z dôvodu vady je 12 mesiacov. Pokiaľ je kupujúci podnikateľ a výrobok kupuje pre
podnikateľskú činnosť, záručná doba sa riadi záručnými podmienkami výrobcu v súlade
s príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
2.6. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim. Ak má kúpený tovar uviesť do
prevádzky iný podnikateľ než Predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa jeho
uvedenia do prevádzky, ak Kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do 3
týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú
súčinnosť.
2.7. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej Kupujúci nemohol používať tovar z
dôvodu záručnej opravy tovaru. Všetky záručné opravy uplatnené právom sú bezplatné.
2.8. V prípade výmeny tovaru za nový dostane Kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený
vymenený tovar. Prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného
dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru začína bežať
záručná doba odo dňa prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar.
2.9. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených
Zákonom. Odstúpenie je voči Predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené
písomné oznámenie Kupujúceho o odstúpení od zmluvy.
2.10. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva od počiatku ruší a zmluvné strany sú
povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli.
III. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a spôsob vybavenia reklamácie
3.1. Reklamácia sa uplatňuje v sídle Predávajúceho alebo v ktorejkoľvek z prevádzok
Predávajúceho.
3.2. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste
Predávajúceho alebo v mieste pre Kupujúceho bližšom, uplatní Kupujúci právo na opravu
u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy.
3.3. V prípade, že nie je možné uplatniť záručnú opravu u iného subjektu ako
u Predávajúceho, zaistí záručnú opravu Predávajúci.
3.4. Pri predkladaní tovaru na reklamáciu:
3.4.1. je potrebné predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim
pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený u Predávajúceho,
3.4.2. je potrebné, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu
uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou
udalosťou, neporušené plomby atď.),
3.4.3. v prípade, že si Kupujúci uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej
rozsah záruky stanovenej zákonom, je potrebné predložiť originál záručného
listu.
3.5. Predávajúci v deň prijatia reklamácie vystaví Kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie
tovaru, v ktorom presne označí vady tovaru v súlade s ustanovením § 18 ods. 5 zákona č.
250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady
č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
3.6. Predávajúci alebo záručný servis je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie a
reklamáciu vybaviť v lehote, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní od uplatnenia
reklamácie. V prípade reklamácie uplatnenej do 12 mesiacov od kúpy výrobku,
Predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia.
Ak Predávajúci zamietne reklamáciu uplatnenú po 12 mesiacoch od kúpy výrobku,
Predávajúci je povinný informovať Kupujúceho o tom, komu možno zaslať výrobok na
odborné posúdenie. Odborným posúdením sa na účely vybavenia reklamácií rozumie o. i.
i stanovisko autorizovanej osoby alebo osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie
záručných opráv.
3.7. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní
od dátumu uplatnenia reklamácie. Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného
protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie, list obsahujúci písomné
vyrozumenie o vybavení reklamácie alebo sms správa obsahujúca informáciu o vybavení
reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní.
3.8. Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu
výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí tejto
lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za
nový výrobok.
3.9. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a
riadne odstránenie. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje Predávajúci a je povinný vadu
bez zbytočného odkladu odstrániť.
3.10. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa
vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
3.11. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný,
ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
3.12. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne
užívať ako tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na
odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).
3.13. Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie
peňazí) aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave tovar riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie sa vady po
oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretí krát po jej aspoň dvoch
predchádzajúcich opravách.
3.14. Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie
peňazí) aj vtedy, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre väčší
počet vád vec riadne užívať. Za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne
odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní.
3.15. Ak Predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, kupujúci má rovnaké práva akoby išlo
o neodstrániteľnú vadu, t.j. právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od
zmluvy).
3.16. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má
kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny výrobku.
3.17. Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy
(vrátenie peňazí), záleží na Kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však
zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
3.18. V situácii, keď je tovar potrebné zaslať Predávajúcemu alebo servisnému stredisku,
koná Kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne
ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými
symbolmi.
3.19. V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom na adresu sídla
spoločnosti Predávajúceho, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje
zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal), pričom rozhodujúci dátum na
lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa.
Odporúča sa zasielaný tovar poistiť. Zásielky zaslané formou dobierky Predávajúci
nepreberá.
3.20. Predávajúci po riadnom vybavení reklamácie vyzve Kupujúceho telefonicky, e-
mailom alebo iným spôsobom dohodnutým s Kupujúcim, k prevzatiu opraveného tovaru
a reklamačného protokolu, resp. bude po vzájomnej dohode tovar spolu s reklamačným
protokolom doručený Kupujúcemu formou doporučenej zásielky.
IV. Alternatívne riešenie sporu a Záverečné ustanovenia
4.1. V prípade, že Kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo
obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť
Kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť
neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Kupujúcim, Kupujúci má právo
podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.
391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov.
4.2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je
Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v
zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska
Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); Kupujúci má
právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti.
4.3. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 1.3.2023. Zmeny reklamačného poriadku
sú vyhradené.